People love the idea of saving money and energy. It’s just the execution that’s the problem.
I USA noterar man att användarna gillar effektivisering men i minskande omfattning gör något åt sin situation. Och som det sägs i citatet ovan - det är genomförandet som är haken.
En undersökning som gjorts visar att många av de vanliga botemedlen (byte av lampor, tätning, isolering etc.) backar på marknaden och att folk känner frustration av att inte se något resultat av genomförda åtgärder på räkningarna.
Man berör, men bara ytligt, problemet när man noterar:
Although most consumers appear to be somewhat uncertain about what uses energy in their homes, people still want energy-efficient options and rebates when they go shopping, according to the study
Med risk för att vara tjatig: “Effektivisering är inte svårt - det är bara komplicerat” Och det är vi som säljer tjänster och utrustning som måste bli bättre på att leverera inte bara råd utan dåd. Vi måste kunna sälja paket av åtgärder som levereras inte bara vid enstaka tillfällen utan som en del av en uppgradering av fastigheter och verksamheter.
Det är därför vi har EEF! Det är inte kunderna det är fel på! Vi måste börja flyga.
Skriven av Hans Nilsson, 05:53 AM.
(0) Kommentarer • Permalink