Du tänker fel! Med en faktor 2,8.

Vi underskattar systematiskt både vår energianvändning och tyvärr våra möjligheter att spara. Nu finns ett mått på hur mycket vi tänker fel berättar man i The Economist. Det är en faktor 2,8. Det finns t.o.m. på bild (nedan).

Siffrorna kommer från USA men torde nog gälla även hos oss. Undra på att det blir så lite gjort.

image

Kommentarer:

Typisk skrivbordsprodukt.
Kan någon ta sånt här på allvar?

Om man på allvar vill försöka sälja produkter och/eller få ut budskapet om effektivisering så är det EXTREMT viktigt att förstå hur kunden/mottagaren tänker.

Detta som Du kallar “skrivbordsprodukt” är därför ett viktigt bidrag till att förstå marknaden.

Och det får man besked om här - eller?

Ja om man tittar noga på bilden och om man följer länken till The Economist så får man ytterligare kunskap. Sedan kan man gå till källan (http://www.pnas.org/content/early/2010/08/06/1001509107.full.pdf+html).

Jag skall vidgå att jag inte länkat upp källan och det var kanske slarvigt av mig, men det ger ju knappast underlag för att kalla studien “skrivbordsprodukt”.

Namn:

Email:

Plats:

URL:

Smileys

Kom ihåg min personliga information

Varsko mig om uppföljande kommentarer?

Skriv in det ord du ser nedan:


Månadsindelade arkiv